
Ha arra vagy kíváncsi, mit tehetsz meg azért, hogy hiteles és vonzó márkává váljon a vállalkozásod a célközönséged szemében, akkor olvasd el az alábbi pontokat.
OK. Most nyiss egy üres dokumentum oldalt, írd fel a pontokat, gondold át őket és írj mellé mindent ami választ ad a kérdésekre.
Ha megvan, akkor biztos vagyok benne, hogy lesz egy minimum 2-5 oldalas összefoglalód, amire alapozhatod a kommunikációd.
Ennek a köszönhetően lesz az online kommunikációd is hiteles, közvetlen, ám szakmailag is kiemelkedő!
Jó munkát!
1. Határozd meg a célodat és küldetésedet
Mi a célod a márkáddal? Miért kezdted el a vállalkozásodat. Gondold végig, hogyan tudsz értéket nyújtani az ügyfeleidnek, és mi az, ami motivál a munkádban.
2. Ismerd meg a célcsoportodat!
Kikkel szeretnél dolgozni? Milyen előnyöket adsz ha hozzád fordulnak? Miért hasznos ha igénybe veszik a szolgáltatásod, megrendelik a terméket? Alakítsd ennek megfelelően a márkád! Készíts egy „ideális ügyfél” profilt, amely segít abban, hogy pontosan tudd, kinek kommunikálsz.
3. Találd meg az egyedi értékajánlatodat (USP=unique selling proposition – egyedi termékelőny)
Mi az, ami miatt téged választanak a versenytársaiddal szemben? Válaszd ki, mi teszi a vállalkozásodat egyedivé – ez lesz az, ami miatt az ügyfelek hozzád jönnek. Gondold át, mi az az értéktöbblet, amit csak te nyújtasz? (Írtam is erről korábban egy másik posztban, miért olyan fontos ez!)
4. Válaszd ki a márkád vizuális elemeit
A vizuális megjelenés meghatározza, hogyan érzékelik a márkád! Mely színek és formák, fotók illenek a márkádhoz, és tükrözik a kívánt üzenetet és személyiséget? Használd következetesen mindig ugyanazt a megjelenést minden felületeden!
5. Alkosd meg a márkád hangját és stílusát
Legyen egyértelmű, hogyan kommunikálsz a közönségeddel! A márkád hangja legyen következetes – válaszd a megfelelő kommunikációs stílust, (humoros, hivatalos, tegező, magázó stb) ami tükrözi a vállalkozásod személyiségét.
6. Hozz létre értékes tartalmakat
Készíts olyan tartalmakat, amelyek válaszokat adnak a célcsoportod problémáira, kihívásaira, kérdéseire, bizonytalanságára, megmutatja milyen eredményes vagy milyen értékes az, amit kapnak általad és megerősítik a szakértői pozíciódat.
7. Használd a közösségi médiát tudatosan
Válaszd ki a megfelelő platformokat attól függően, hol éred el az ideális ügyfeled és posztolj rendszeresen, lehetőség szerint azon a platformon amit te is kedvelsz! Ne feledd, nem feltétlen kell mindenhol jelen lenned. Válassz egyet vagy kettőt, de azt rendszeresen!
8. Építs kapcsolatokat és mutasd meg az emberi oldaladat
A személyes kapcsolat fontosabb, mint valaha! Mutasd meg, ki áll a márkád mögött. Mutatkozz be videós formában, mutasd meg a terméked hogyan készül, engedd, hogy belássanak egy-egy workshopba.
9. Tartsd szem előtt a következetességet és a türelmet
A márkaépítés hosszú távú folyamat – légy kitartó! Ne add fel, ha nem azonnal jönnek a látványos eredmények!
10. Legyél büszke a fejlődésedre
Kérj rendszeres visszajelzést ügyfeleidtől. Tartsd szem előtt az eredményeidet, és ne feledd, hogy minden lépés a fejlődésedhez vezet! Legyél hálás az elért eredményeidért!
Ha úgy érzed segítségre van szükséged személyes márkád erősítő portréfotók készítésében, vagy a marketing stratégiád kialakításában, akkor keress bizalommal!
A legnagyobb hozzáadott értékem éppen abban rejlik, hogy egyszerre látok rá fotográfusként és marketingesként a vállalkozásod arculatára.
Ez azt jelenti, hogy nem csupán esztétikai szempontból értem a vizuális tartalmak erejét, hanem stratégiailag is tudom, hogyan kell azokat úgy megfogalmazni, hogy hatékonyan közvetítsék a márkád üzenetét.
Így a tartalom nemcsak szép lesz, hanem célzott, profi és eredményorientált is.
Ha pont erre van szükséged, keress!