
Ha arra vagy kíváncsi, mit tehetsz meg azért, hogy hiteles és vonzó márkává váljon a vállalkozásod a célközönséged szemében, akkor olvasd el az alábbi pontokat.
OK. Most nyiss egy üres dokumentum oldalt, írd fel a pontokat, gondold át őket és írj mellé mindent ami választ ad a kérdésekre.
Ha megvan, akkor biztos vagyok benne, hogy lesz egy minimum 2-5 oldalas összefoglalód, amire alapozhatod a kommunikációd.
Ennek a köszönhetően lesz az online kommunikációd is hiteles, közvetlen, ám szakmailag is kiemelkedő!
Jó munkát!
1. Határozd meg a célodat és küldetésedet
Mi a célod a márkáddal? Miért kezdted el a vállalkozásodat. Gondold végig, hogyan tudsz értéket nyújtani az ügyfeleidnek, és mi az, ami motivál a munkádban.
2. Ismerd meg a célcsoportodat!
Kikkel szeretnél dolgozni? Milyen előnyöket adsz ha hozzád fordulnak? Miért hasznos ha igénybe veszik a szolgáltatásod, megrendelik a terméket? Alakítsd ennek megfelelően a márkád! Készíts egy „ideális ügyfél” profilt, amely segít abban, hogy pontosan tudd, kinek kommunikálsz.
3. Találd meg az egyedi értékajánlatodat (USP=unique selling proposition – egyedi termékelőny)
Mi az, ami miatt téged választanak a versenytársaiddal szemben? Válaszd ki, mi teszi a vállalkozásodat egyedivé – ez lesz az, ami miatt az ügyfelek hozzád jönnek. Gondold át, mi az az értéktöbblet, amit csak te nyújtasz?
4. Válaszd ki a márkád vizuális elemeit
A vizuális megjelenés meghatározza, hogyan érzékelik a márkád! Mely színek és formák, fotók illenek a márkádhoz, és tükrözik a kívánt üzenetet és személyiséget? Használd következetesen mindig ugyanazt a megjelenést minden felületeden!
5. Alkosd meg a márkád hangját és stílusát
Legyen egyértelmű, hogyan kommunikálsz a közönségeddel! A márkád hangja legyen következetes – válaszd a megfelelő kommunikációs stílust, (humoros, hivatalos, tegező, magázó stb) ami tükrözi a vállalkozásod személyiségét.
6. Hozz létre értékes tartalmakat
Készíts olyan tartalmakat, amelyek válaszokat adnak a célcsoportod problémáira, kihívásaira, kérdéseire, bizonytalanságára, megmutatja milyen eredményes vagy milyen értékes az, amit kapnak általad és megerősítik a szakértői pozíciódat.
7. Használd a közösségi médiát tudatosan
Válaszd ki a megfelelő platformokat attól függően, hol éred el az ideális ügyfeled és posztolj rendszeresen, lehetőség szerint azon a platformon amit te is kedvelsz! Ne feledd, nem feltétlen kell mindenhol jelen lenned. Válassz egyet vagy kettőt, de azt rendszeresen!
8. Építs kapcsolatokat és mutasd meg az emberi oldaladat
A személyes kapcsolat fontosabb, mint valaha! Mutasd meg, ki áll a márkád mögött. Mutatkozz be videós formában, mutasd meg a terméked hogyan készül, engedd, hogy belássanak egy-egy workshopba.
9. Tartsd szem előtt a következetességet és a türelmet
A márkaépítés hosszú távú folyamat – légy kitartó! Ne add fel, ha nem azonnal jönnek a látványos eredmények!
10. Legyél büszke a fejlődésedre
Kérj rendszeres visszajelzést ügyfeleidtől. Tartsd szem előtt az eredményeidet, és ne feledd, hogy minden lépés a fejlődésedhez vezet! Legyél hálás az elért eredményeidért!
Ha úgy érzed segítségre van szükséged személyes márkád erősítő portréfotók készítésében, vagy a marketing stratégiád kialakításában, akkor keress bizalommal!
A legnagyobb hozzáadott értékem éppen abban rejlik, hogy egyszerre látok rá fotográfusként és marketingesként a vállalkozásod arculatára.
Ez azt jelenti, hogy nem csupán esztétikai szempontból értem a vizuális tartalmak erejét, hanem stratégiailag is tudom, hogyan kell azokat úgy megfogalmazni, hogy hatékonyan közvetítsék a márkád üzenetét.
Így a tartalom nemcsak szép lesz, hanem célzott, profi és eredményorientált is.
Ha pont erre van szükséged, keress!