8 beállítás amivel közelebb hozhatod lehetséges ügyfeleidet a Linkedin-en

Miért olyan értékes kisvállalkozóként vagy freelancer-ként a Linkedin-t használni?

2021-es adatok szerint az aktív felhasználók száma meghaladta 740 millió főt. Európára vetítve ez kb 163 millió felhasználót jelent. Kb 60%-uk a 25-34 éves korosztályból került ki, nemek szerinti megoszlásban hajszállal többen vannak a férfiak. Jelenleg kb 710 ezer magyar felhasználót érhetsz el a 25-34 éves korcsoportban a LinkedIn-en.

Ha a célod, hogy a vállalkozásoddal a döntéshozókat érd el, ráadásul célközönséged a B2B szegmensből kerül ki, akkor elengedhtetetlen a optimalizálni LinkedIn-profilod!

Egy optimalizált LinkedIn profil:

– Több keresési megjelenést kap, így jobban látható lesz a potenciális ügyfelek számára
– Több kapcsolatfelvétel kérést kapsz
–  Valószínűbb, hogy olyan toborzók találnak rád, akik számodra megfelelő munkalehetőséget kínálnak
– Láthatóvá válik a személyes márkád
–  Profilod professzionális megjelenésű lesz és hiteles
– Több ügyfelet szerezhetsz

Hogyan optimalizáld a LinkedIn profilod?

1. Határozd meg azokat a kulcsszavakat, amelyek számára láthatóvá szeretnél válni

Ha freelancerként vagy vállalkozóként új ügyfeleket szeretnél szerezni, akkor ellenőrizd profilod, hogy a szolgáltatási területeden előforduló gyakori kulcsszavakat tartalmazza-e a profilod, ami alapján a potenciális ügyfelek megtalálhatnak.
Ha éppen állást keresel, akkor is érdemes a szakterületeden előforduló szavakat használni a profilodban, amelyre a cégek HR szakemberei rákeresve megtalálják a te profilodat is.

2. LinkedIn Headline

Ez az, amit a profilodból a neveden és profilképeden kívül azonnal láthat bárki anélkül, hogy kapcsolatba kerültetek volna. Éppen ezért írd le 120 karakterben pontosan, hogy melyik területen rendelkezel releváns szakértelemmel, kinek és miben tudsz megoldást nyújtani. Gyakorlatilag egy rövid, ám ütős szakmai bemutatkozás egyetlen sorban. Használd itt is a releváns kulcsszavakat amit fentebb említettem.

Itt egy kis segítség, helyettesítsd be a saját szakterületedre: [titulus], [cégnév] | Segítünk [kinek:célcsoport persona] [miben] [hogyan]

3. Írj hasznos összefoglalót, amit jó ha tudnak rólad

Ebben a 2000 karakteres leírásban térj ki az alábbiakra:
– Pontosan ki vagy, melyik szakterületnek konkrétan melyik ágazatát képviseled
– Miben tudsz megoldást adni a potenciális ügyfeleknek
– Nyitott vagy-e arra, hogy felvegyék veled a kapcsolatok mások
– Hol vagy elérhető: website, email cím
– CTA (call to action): Mondd el, mi legyen a következő lépés amikor potenciális partnered elolvasta ezt a leírást rólad. Pl: Nézd meg a portfóliómat a weboldalamon! És persze ide írod a website url-t is.


4. Legyél aktív LinkedIn felhasználó

Ahhoz, hogy egyre több kapcsolatot építs ki számodra releváns emberekkel, vesd be az alábbiakat:
– Posztolj a szakterületed témájában saját tartalmat.
– Oszd meg egy számodra fontos szakértő tartalmát és írd le pár sorban miért hasznos
– Kommentelj a számodra potenciális ügyfél által megosztott tartalomhoz

5. Töltsd ki a készségek részt

Akár 25 skill-t is fel tudsz venni, itt az összes téged és szakterületed jellemző kulcsszavad vedd fel

6. Kérj ajánlásokat és erősítsd az énmárkád

Akivel együtt dolgoztál, megoldást adtál egy problémájára, segítettél az adott szakterületen és elégedettek voltak, kérj tőlük ajánlást! Az ajánlás a legkönnyebb út egy következő potenciális ügyfélhez.

7. Töltsd ki a teljes szakmai portfóliódat.

Ez a rész pont olyan, mint egy önéletrajz. A legfontosabb projekteket emeld ki benne, és írd le a legnagyobb eredményeidet amit elértél bennük.

8. Legyen tökéletes a LinkedIn profil fotód

Tulajdonképpen az első amit meglátunk és megnézünk egy LinkedIn profilon az a profilkép. Az elsődleges feladata az, hogy hogy leendő ügyfelek vagy munkáltató számára pozitív első benyomást keltsen. Ha követed az alábbiakat, akkor egészen biztosan eléred a célod:

– Csak te legyél a képen, arcképed töltse ki a kör alakú keret 60%-át.
– Letisztult hátteret válassz, ami nem vonja el a figyelmet az arcodról
– Az is előny, ha a háttérképhez illik stílusban
– Az arckifejezések többet számítanak, mint gondolnád, mosolyogni ér!
– A fényviszonyok segítsenek abban, hogy LinkedIn üzleti portréd pozitív benyomást keltsen
– Az öltözék lehet üzleties és kényelmes egyben, ma már nem elvárás az öltöny nyakkendővel vagy a kiskosztüm a képen
– Kizárólag jó minőségű képet használj

Ha jó vagy szelfi készítésben, akkor a LinkedIn profilképet akár egy mobiltelefon kamerájával is elkészítheted. Amennyiben mégis fotóst bízol meg a feladattal, akkor keress bátran, várlak a stúdióban szeretettel!

Ha pedig szívesen követnél LinkedIn-en is, akkor jelölj be és üzenetben hivatkozz a blog bejegyzésre! 🙂 

Szólj hozzá!